11 Haziran 2013 Salı

GÖRSEL KÜLTÜR, EĞİTİM VE KİMLİK


Eğitim aynı zamanda bir kimlik oluşturma sürecidir. Öğrendikçe değişiriz. Bu açıdan görsel kültür eğitiminin en önemli noktalarından biri kişisel kimlik oluşturma üzerindeki etkisidir. Etrafımızdaki görüntüler kişiliğimizi ve bilincimizi etkileyip şekil vermektedir. Bu nedenle etrafımızdaki görüntüler etik olmayan bir biçimde bizleri manipüle etmektedir. Baudrillard, Harvey ve diğer postmodern düşünürler teknolojideki gelişmenin, gelişmiş endüstriyel kapitalizmin ve toplu iletişim araçlarının olumsuz toplum koşullarının oluşmasına neden olduklarını ifade etmektedirler. Görsel kültür görüntüleri ve nesneleri sürekli görülmekte, yorumlanmakta ve böylece yeni bir bilgi, yeni bir çevre ve yeni bir kimlik oluşturmaktadır (Freedman, 2003: 2-3).

Kaynakça:


Freedman, K. (2003). Teaching Visual Culture. New York andLondon: TeachersCollegePress.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder