GÖRSEL
KÜLTÜR, EĞİTİM VE KİMLİK
Eğitim aynı zamanda bir
kimlik oluşturma sürecidir. Öğrendikçe değişiriz. Bu açıdan görsel kültür
eğitiminin en önemli noktalarından biri kişisel kimlik oluşturma üzerindeki
etkisidir. Etrafımızdaki görüntüler kişiliğimizi ve bilincimizi etkileyip şekil
vermektedir. Bu nedenle etrafımızdaki görüntüler etik olmayan bir biçimde
bizleri manipüle etmektedir. Baudrillard, Harvey ve diğer postmodern düşünürler
teknolojideki gelişmenin, gelişmiş endüstriyel kapitalizmin ve toplu iletişim
araçlarının olumsuz toplum koşullarının oluşmasına neden olduklarını ifade
etmektedirler. Görsel kültür görüntüleri ve nesneleri sürekli görülmekte,
yorumlanmakta ve böylece yeni bir bilgi, yeni bir çevre ve
yeni bir kimlik oluşturmaktadır (Freedman, 2003: 2-3).
Kaynakça:
Freedman, K. (2003).
Teaching Visual Culture. New York andLondon: TeachersCollegePress.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder